22/8/17

Πάνω από 3 εκατ. για αγροτική οδοποιία στη Στερεά, αλλά με λίγους... αποδέκτες

Κεντρική είδηση, όχι μόνο στα τοπικά media, έχει γίνει σήμερα η έγκριση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης, πρόσκλησης από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, για την υποβολή επενδυτικών προτάσεων του προγράμματος "Στήριξη για επενδύσεις σε υποδομές που συνδέονται με την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό ή την προσαρμογή της γεωργίας και της δασοκομίας".

Αποτελεί πράγματι, μεγάλο θέμα σε καιρούς απόλυτης υποχρηματοδότησης, μια φτωχή εν γένει περιφέρεια να επιδοτείται με 3,2 εκατ. ευρώ, για να χρηματοδοτήσει κατασκευές έργων πρόσβασης σε γεωργική ή κτηνοτροφική ή μικτή εκμετάλλευση. Αν διαβάσει κανείς το Δ.Τ. της Περιφέρειας θα δει ότι οι επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν θα αφορούν "έργα 
αγροτικής οδοποιίας, με υποχρεωτική την τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωση σε εκτός σχεδίου περιοχές στα διοικητικά όρια της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Σκοπός αυτών των έργων είναι η εξασφάλιση της εύκολης και ασφαλούς πρόσβασης στις αγροτικές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, η ανεμπόδιστη διακίνηση των παραγόμενων  προϊόντων σε συνδυασμό με την παράλληλη βελτίωση και εκσυγχρονισμό των καλλιεργητικών μεθόδων".

Να σημειωθεί ωστόσο, γιατί κάθε είδηση έχει Πάντα 2 αναγνώσεις, ότι το έργο -όπως και κάθε έργο της Ε.Ε. δεν είναι πλήρως επιδοτούμενο. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Α.Α. και ορίζει ότι θα επιλεγούν επενδυτικές προτάσεις με ελάχιστο προϋπολογισμό 150.000 ευρώ και μέγιστο 500.000 ευρώ... Και κάπου εδώ ξεκινά η δεύτερη ανάγνωση που λέγαμε και δικαιολογείται και ο τίτλος μας... Γιατί δυσκολευόμαστε να σκεφτούμε πόσο εύκολο είναι -ειδικά στη Φωκίδα, μια από τις φτωχότερες περιφερειακές περιοχές της Στερεάς- να διαθέτει κάποιος τα 150 χιλιάρικα για επένδυση σε έργα αγροτικής/κτηνοτροφικής οδοποιίας, ώστε να καταφέρει να μπει στην πρόσκληση ενδιαφέροντος και να επιδοτηθεί -εάν επιλεγεί- στη συνέχεια... Είναι το πλαίσιο αυτών των ευρωπαϊκών έργων τέτοιο, που τελικά αφορά πολύ λίγους και εκλεκτούς που έχουν ήδη ενεργές μονάδες που δημιουργούν ρευστότητα, από την οποία θα "ρίξουν" και λίγα λεφτά στην οργάνωση της οδοποιίας προς τη μονάδα τους...σε κάποιες πιο πλούσιες περιοχές της Περιφέρειας, δημιουργώντας έτσι, αναπόφευκτα, μια Στερεά δύο ταχυτήτων και δυνατοτήτων...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου