Ένα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό και μάλιστα από όλο και μικρότερες τάξεις φέρνει η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας και που επιμένει να το φέρει προς διαβούλευση εν μέσω πανδημίας και με τον λαό «στον γύψο»!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7 για κάθε τάξη, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο με μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση.
Παράλληλα αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα και στο Λύκειο όπου τα παιδιά θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα στη Β' Λυκείου από 6 που είναι σήμερα και σε 5 μαθήματα από τα 4 που είναι σήμερα στη Γ' Λυκείου (στην Α' Λυκείου παραμένουν όπως και σήμερα τα 8 μαθήματα). Ωστόσο, οι προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο παίρνουν χαρακτήρα «μίνι πανελλαδικών», αφού επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την ερχόμενη σχολική χρονιά, που τα αποτελέσματά της όταν εφαρμόστηκε ήταν καταστροφικά με τεράστια ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, διόγκωση της παραπαιδείας και τυποποίηση της γνώσης.
Επίσης, ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 που είναι σήμερα αυξάνεται σε 10 σε όλο το Λύκειο, επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι ομάδες προσανατολισμού από τέσσερις που είναι σήμερα γίνονται τρεις. Στα εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης τα Λατινικά επανέρχονται στη θέση της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς.
Η υπουργός ανακοίνωσε επίσης αύξηση των Προτύπων αλλά και των Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα με τη μετατροπή δημόσιων σχολείων που θα επιλεγούν γι' αυτό το σκοπό.
Αλλαγές ανακοινώθηκαν και στο περιεχόμενο του σχολείου, με ενίσχυση της Πληροφορικής, εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων, ανάμεσά τους της επιχειρηματικότητας κ.ά., εισαγωγή συνθετικής δημιουργικής εργασίας, ενώ από το Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και η Πληροφορική, κάτι που παιδαγωγικά έχει δεχτεί έντονες επικρίσεις.
Άμεση σχέση με το περιεχόμενο του σχολείου έχει και η πολυσυζητημένη «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας» που θα αρχίσει από την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα ακολουθήσει η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών που σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου θα ξεκινήσει του χρόνου (από τον Σεπτέμβρη του 2021). Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στους άξονες της «αξιολόγησης σχολικής μονάδας» που θα γίνεται από τον διευθυντή και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών (αλλά θα εμπλέκεται και το ΙΕΠ και τα στελέχη Εκπαίδευσης) θα είναι οι ενότητες: Σχολείο και σχολική ζωή, εκπαιδευτικές διαδικασίες και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Πρόκειται για ρυθμίσεις που παραπέμπουν άμεσα στην παραπέρα ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, καθώς οι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα αποτελέσματα που θα «αξιολογούνται» θα καταλήγουν να προσδιορίζονται από τους ταξικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του επιπέδου των μαθητών από σχολείο σε σχολείο, από γειτονιά σε γειτονιά κ.ο.κ.
Για την Ανώτατη Εκπαίδευση προβλέπεται η διευκόλυνση της ίδρυσης ξενόγλωσσων Τμημάτων Σπουδών με δίδακτρα για κατοίκους χωρών εκτός ΕΕ, θεσμοθετούνται κοινά πτυχία με ξένα ιδρύματα, διπλά πτυχία με συνεργασίες ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα και δράσεις για προσέλκυση ξένων φοιτητών στο πλαίσιο της προσπάθειας -που από την πρώτη στιγμή είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση- να διευκολυνθούν οι «μπίζνες» των ΑΕΙ να μοσχοπουλούν διάφορους τίτλους σπουδών.
Περιορισμοί μπαίνουν και στη διαδικασία των μετεγγραφών, με στόχο όπως φαίνεται την ενίσχυση του ελιτισμού και της διαφοροποίησης μεταξύ των Τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι για να πάρει μετεγγραφή ένας φοιτητής από το Τμήμα που έχει περάσει σε ένα άλλο, θα πρέπει η βάση του Τμήματος υποδοχής να είναι έως 2.750 μόρια υψηλότερη των μορίων που είχε συγκεντρώσει ο φοιτητής. Προβλέπεται όμως και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε Τμήματα ίδιου πεδίου, χωρίς τον ανωτέρω περιορισμό. Στα κοινωνικά κριτήρια θα εξετάζεται ο μ.ο. εισοδημάτων τριετίας.
Για τη διοίκηση των ιδρυμάτων, θεσμοθετείται κοινό ψηφοδέλτιο για πρύτανη και αντιπρυτάνεις στις πρυτανικές εκλογές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου