Τον απολογισμό της χθεσινής διαμαρτυρίας που κατέληξε στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, κάνουν σήμερα όλες οι συμμετέχουσες δημοτικές αρχές, μεταξύ της οποίας και η δική μας. Στη Γέφυρα, βρέθηκαν πολλές δημοτικές Αρχές, με τα μηνύματα όλων να είναι "θα συμμετάσχουμε σε όλες τις δράσεις που αναδεικνύουν την περιοχή μας"... Ανεξάρτητα ωστόσο από τον απολογισμό που κάθε δημοτική αρχή θα κάνει, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι "ξαναζεσταίνεται" το αίτημα της κοινής διεκδίκησης χαμηλότερων τελών για τη διέλευση της Γέφυρας.
"Είναι δεδομένο ότι πρέπει να διατρανώσουμε τα δίκαια αιτήματά μας", δήλωσε ο Γ. Καπεντζώνης κατά τη διαμαρτυρία και επεσήμανε "όποια βήματα γίνουν στη συνέχεια, να είμαστε σε συνεννόηση όλοι οι δημοτικοί φορείς που είμαστε εδώ σήμερα για να έχουμε έναν κοινό προγραμματισμό και βηματισμό ώστε να μην μείνουμε στη σημερινή διαμαρτυρία". Όσον αφορά στο θέμα της τιμολογιακής πολιτικής της Γέφυρας ΑΕ, ο δήμαρχος Δωρίδας είπε "και το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής είναι στο τραπέζι και το συζητάμε, είτε μιλάμε για προσφορές, είτε φθηνότερο κόμιστρο, για να είναι όντως η Γέφυρα αυτή που μας ενώνει και όχι αυτή που μας χωρίζει, γιατί αποτελεί πολυτέλεια η διέλευσή της". Δείτε τις δηλώσεις εδώ
Στην ίδια λογική, και ο δήμαρχος Ναυπακτίας, επεσήμανε ότι δεύτερο βήμα μετά την διαμαρτυρία είναι το άνοιγμα της συζήτησης για την τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρα ΑΕ -στις 19-5 άλλωστε είχε καταθέσει και αναλυτικό υπόμνημα με προτάσεις για φθηνότερη διέλευση- θέμα το οποίο συζητήθηκε διεξοδικά και με τους εκπροσώπους του δήμου Πατρέων σε όλες τις προπαρασκευαστικές συναντήσεις.
Το θέμα είχε θέσει, προ μηνών και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών - Μεταφορών κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας βεβαίως ότι εφόσον το υπουργείο ανακινήσει τέτοια συζήτηση, θα προσκαλέσει τις δύο μεγαλύτερες διαχειρίστριες οδών δλδ την Γέφυρα ΑΕ και την Αττική Οδό ΑΕ, ώστε να ξεκινήσει διαβούλευση επί του θέματος.
Η ανακίνηση του θέματος μετά την παν-δημοτική -όπως εξελίχθηκε- διαμαρτυρία στη Γέφυρα χθες, έχει μεγάλη αξία, αρκεί να γίνει με κοινούς όρους, με το ίδιο επίπεδο διεκδίκησης από τους όμορους δήμους, οι πολίτες των οποίων χρησιμοποιούν την Γέφυρα, ώστε το υπουργείο να αναγκαστεί να ανοίξει όντως τον διάλογο και να μην κρυφτεί πίσω από δικαιολογίες των διαχειριστριών εταιρειών που πιθανώς θα θέσουν θέμα "μείωσης κύκλου εργασιών λόγω περιορισμένων διελεύσεων", κάτι που είναι προφανώς απόρροια της κρίσης.
Ανεξαρτήτως εάν το έργο της Γέφυρας ήταν συγχρηματοδοτούμενο, ανεξαρτήτως εάν είναι ιδιώτης ο διαχειριστής φορέας, η γέφυρα παραμένει έργο υποδομής, που σκοπό έχει να εξυπηρετεί συνολικά τους Έλληνες πολίτες, πόσω μάλλον τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής και όχι να αποτελεί "εργαλείο πολυτέλειας" για λίγους.
"Είναι δεδομένο ότι πρέπει να διατρανώσουμε τα δίκαια αιτήματά μας", δήλωσε ο Γ. Καπεντζώνης κατά τη διαμαρτυρία και επεσήμανε "όποια βήματα γίνουν στη συνέχεια, να είμαστε σε συνεννόηση όλοι οι δημοτικοί φορείς που είμαστε εδώ σήμερα για να έχουμε έναν κοινό προγραμματισμό και βηματισμό ώστε να μην μείνουμε στη σημερινή διαμαρτυρία". Όσον αφορά στο θέμα της τιμολογιακής πολιτικής της Γέφυρας ΑΕ, ο δήμαρχος Δωρίδας είπε "και το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής είναι στο τραπέζι και το συζητάμε, είτε μιλάμε για προσφορές, είτε φθηνότερο κόμιστρο, για να είναι όντως η Γέφυρα αυτή που μας ενώνει και όχι αυτή που μας χωρίζει, γιατί αποτελεί πολυτέλεια η διέλευσή της". Δείτε τις δηλώσεις εδώ
Στην ίδια λογική, και ο δήμαρχος Ναυπακτίας, επεσήμανε ότι δεύτερο βήμα μετά την διαμαρτυρία είναι το άνοιγμα της συζήτησης για την τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρα ΑΕ -στις 19-5 άλλωστε είχε καταθέσει και αναλυτικό υπόμνημα με προτάσεις για φθηνότερη διέλευση- θέμα το οποίο συζητήθηκε διεξοδικά και με τους εκπροσώπους του δήμου Πατρέων σε όλες τις προπαρασκευαστικές συναντήσεις.
Το θέμα είχε θέσει, προ μηνών και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών - Μεταφορών κ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας βεβαίως ότι εφόσον το υπουργείο ανακινήσει τέτοια συζήτηση, θα προσκαλέσει τις δύο μεγαλύτερες διαχειρίστριες οδών δλδ την Γέφυρα ΑΕ και την Αττική Οδό ΑΕ, ώστε να ξεκινήσει διαβούλευση επί του θέματος.
Η ανακίνηση του θέματος μετά την παν-δημοτική -όπως εξελίχθηκε- διαμαρτυρία στη Γέφυρα χθες, έχει μεγάλη αξία, αρκεί να γίνει με κοινούς όρους, με το ίδιο επίπεδο διεκδίκησης από τους όμορους δήμους, οι πολίτες των οποίων χρησιμοποιούν την Γέφυρα, ώστε το υπουργείο να αναγκαστεί να ανοίξει όντως τον διάλογο και να μην κρυφτεί πίσω από δικαιολογίες των διαχειριστριών εταιρειών που πιθανώς θα θέσουν θέμα "μείωσης κύκλου εργασιών λόγω περιορισμένων διελεύσεων", κάτι που είναι προφανώς απόρροια της κρίσης.
Ανεξαρτήτως εάν το έργο της Γέφυρας ήταν συγχρηματοδοτούμενο, ανεξαρτήτως εάν είναι ιδιώτης ο διαχειριστής φορέας, η γέφυρα παραμένει έργο υποδομής, που σκοπό έχει να εξυπηρετεί συνολικά τους Έλληνες πολίτες, πόσω μάλλον τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής και όχι να αποτελεί "εργαλείο πολυτέλειας" για λίγους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου