27/12/17

Ρεπορτάζ Radically_ Ωριμάζει "ξανά" ο Διαγώνιος Άξονας - Τι είπαν στο ΔΩΡΙΣ από Λιμένα Πατρών, Περιφέρειες Δυτικής & Στερεάς Ελλάδας

Μπαίνει ξανά στο παιχνίδι, καθώς φαίνεται, ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Αντίρριο-Ιτέα-Λαμία, με μια σειρά στελεχών από την Πάτρα έως την διοίκηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, όχι μόνο να συμφωνούν στην ωριμότητα της συζήτησής του, αλλά και στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την κατασκευή του.

Η συζήτηση άνοιξε ξανά λίγο πριν από τις γιορτές με παρέμβαση της Περιφερειακής Συμβούλου Στ. Ελλάδας, κας Πέγκυς Αραβαντινού, η οποία ζήτησε γραπτώς την ενεργοποίηση της κεντρικής πολιτείας, ώστε το έργο που ξεκινά η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (με κονδύλια από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, ύψους 13,5 εκατ. ευρώ) και το οποίο αφορά στο πρώτο κομμάτι του Διαγώνιου Άξονα -και συγκεκριμένα Γραβιά 51 (από τον κόμβο της Γραβιάς έως και τη Βάριανη), να προχωρήσει περισσότερο με ευθύνη της κεντρικής πολιτείας.

Το ΔΩΡΙΣ Radical μίλησε με την κα Αραβαντινού, ρωτώντας για την ενημέρωση από πλευράς Περιφέρειας του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, αλλά και για την ωριμότητα του έργου. Η ίδια τόνισε: "το υπουργείο είναι ενήμερο και έχει παραλάβει όλο τον φάκελο των ώριμων μελετών από το 2016, γεγονός που μας επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης. Η περιφέρεια βάζει τον θεμέλιο λίθο του Άξονα, φτιάχνοντας όμως ένα πολύ μικρό μέρος του, λόγω περιορισμένης χρηματοδότησης που διαθέτει.  Ο Υπουργός Υποδομών πρέπει να καταλάβει την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου και να επιδείξει την απαραίτητη ευαισθησία. Η στρατηγική σημασία  του  άξονα Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο, για την ανάπτυξη της χώρας, είναι καθοριστική. Ο άξονας έχει εθνικό και υπερ-τοπικό χαρακτήρα ενώ ταυτόχρονα θα συνεισφέρει στην επικοινωνία και στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών της Στερεάς Ελλάδας, αφού είναι ο μοναδικός δρόμος με αποδεκτά χαρακτηριστικά που διέρχεται τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και τις νότιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας".

Στην άποψη αυτή φαίνεται να συγκλίνουν και στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, που μιλώντας στο ΔΩΡΙΣ αναφέρουν "ο Διαγώνιος Άξονας, υπήρχε στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορικών Δικτύων από το 2001, αλλά δεν υπήρξε 'επενδυτικό ενδιαφέρον' για αυτό δεν προχώρησε. Ωστόσο, η ανάπτυξη των περιφερειακών λιμένων που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, θα δώσει σε Πάτρα-Βόλο και όλα τα ενδιάμεσα λιμάνια, τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και να αναπτύξουν και τον Κορινθιακό. Αν δεν υπάρχει οδικός άξονας να τα συνδέει, τίποτα δεν θα ολοκληρωθεί. Η κεντρική πολιτεία οφείλει να κινητοποιηθεί".

Για τη σημασία του Άξονα και το πώς θα βοηθήσει τις περιοχές που θα διέρχεται να αναπτυχθούν μιλά στο ΔΩΡΙΣ και ο πρόεδρος του Λιμένα Πατρών αναφέροντας χαρακτηριστικά " ο άξονας Αντίρριο – Ιτέα – Λαμία, είναι σημαντικός οδικός άξονας που δεν έχει αξιολογηθεί σωστά από την κεντρική πολιτεία. Εμείς με όσους τρόπους μπορούμε σαν λιμάνι το έχουμε επισημάνει ότι είναι ένας άξονας που δεν εξυπηρετεί μόνο το λιμάνι της Πάτρας, αλλά ευρύτερα  τη δυτική Ελλάδα, ευρύτερα το δυτικό υποβαθμισμένο άξονα σε σχέση με τον ανατολικό αναπτυγμένο άξονα. Γιατί συνδέει αυτούς τους δύο άξονες. Και το κυριότερο που κάνει είναι ότι συνδέει πληθυσμούς 3 μεγάλων περιφερειών απευθείας χωρίς τη διαμεσολάβηση του λεκανοπεδίου της Αττικής. Είναι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.   Τρεις περιφέρειες  αθροίζουν πληθυσμό 2 εκατομμύρια κατοίκους περίπου. Δηλαδή περίπου το 1/5 του πληθυσμού της χώρας".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου