Διαβάσαμε χθες στην
Καθημερινή, πως η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενέκρινε, λέει, ένα σχέδιο
ολοκληρωμένης τουριστικής προβολής, που περιλαμβάνει 13 δράσεις με περίοδο
υλοποίησης από… τώρα έως και το πρώτο εξάμηνο του 2019….
Και θυμηθήκαμε εκείνη την
διθυραμβική παρουσίαση του αντίστοιχου προγράμματος, το Δεκέμβριο του 2015, που
έγινε στην Εύβοια και εκθείαζε το έργο της περιφέρειας για την τουριστική
προβολή που γίνεται στη… Λαμία. Στην παρουσίαση εκείνη, που είχε γίνει με τη
συνδρομή του ΣΕΤΕ, είχε υπερ-προβληθεί από τα media, τοπικά και μη, όλοι ήταν εξαιρετικά ευχαριστημένοι
για την μέγιστη επιτυχία του Οργανισμού (που φαίνεται να συνεργάζεται μόνιμα με την περιφέρεια
Στερεάς Ελλάδας) και μιας ιδιωτικής εταιρείας μάρκετινγκ που ενέταξε
την Στερεά στο discover greece, με ένα καταπληκτικό βίντεο και ωραία links που μιλούν για την… Εύβοια, την Σκύρο, την Αράχωβα,
ε άντε και τους Δελφούς και το Γαλαξείδι.
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής
Και επειδή κάποιοι θα
βιαστούν να μας χαρακτηρίσουν προκατειλημμένους, θα επανέρθουμε στο δημοσίευμα
(σ.σ. η
Περιφέρεια δεν έχει ανακοινώσει ακόμη –τουλάχιστον με επίσημο δελτίο τύπου- την
έγκριση του προγράμματος) για να δούμε τι θα περιλαμβάνει αυτή η τουριστική
προβολή μας…
Το σχέδιο λοιπόν με τις 13
δράσεις «προβλέπει την ανάπτυξη
συστήματος ταυτότητας της Στερεάς Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Στο
πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί εταιρικό λογότυπο, σήμα και σλόγκαν που θα
αντικατοπτρίζουν το ύφος και την ταυτότητα του προορισμού Στερεάς Ελλάδας, των
περιφερειακών ενοτήτων της και των κυριότερων τουριστικών δήμων, σε συνδυασμό
με τα ποιοτικά προϊόντα του προορισμού. Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει τον
προσδιορισμό και την προβολή 10 μοναδικών και αξιομνημόνευτων ταξιδιωτικών
εμπειριών για τους επισκέπτες, οι οποίες θα σχετίζονται με τους στρατηγικούς
τουριστικούς κλάδους της Περιφέρειας.
Οι εμπειρίες θα
επιλεγούν με γνώμονα την ανάδειξη της ποικιλομορφίας της Στερεάς Ελλάδας, την
οποία πιθανότατα οι επισκέπτες δεν γνωρίζουν, και φυσικά με γνώμονα τη
δυνατότητα των τουριστικών επαγγελματιών του προορισμού να ανταποκριθούν.
Επιπλέον, θα ενημερωθούν οι τουριστικοί επαγγελματίες της Στερεάς Ελλάδας
σχετικά με το πώς θα αξιοποιήσουν, θα προωθήσουν και θα εμπορευθούν τα
εμπειρικά προϊόντα, ενώ θα γίνει και παρουσίαση αυτών στους εξειδικευμένους
τουριστικούς οργανισμούς. Εξάλλου, το σχέδιο περιλαμβάνει την υλοποίηση
προγράμματος δράσεων προβολής στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και τη
δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής τουριστικού οδηγού για επαγγελματίες. Μέσω
της εφαρμογής, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν πληροφορίες,
τις οποίες θα συνδυάζουν για να δημιουργήσουν πλήρη πακέτα διαμονής, περιήγησης
και διασκέδασης για όλη την Περιφέρεια».
Προς το παρόν θα
κρατήσουμε τα σχόλια για τον εαυτό μας (αν και όπου βλέπετε πολύ μάρκετινγκ, να
φοβάστε…σ.σ. η σημείωση του ΔΩΡΙΣ Radical) και θα εστιάσουμε στο οφθαλμοφανές… η Δωρίδα, ή ακόμη και
ολόκληρη η Φωκίδα, που βρίσκεται σε αυτές τις περίφημες 13 δράσεις;
Tο ειδικό
βάρος της Φωκίδας
Ανατρέξαμε στο ΔΩΡΙΣ Radical, στις δράσεις του άλλοτε Ελληνικού Οργανισμού
Τουρισμού, για να ανακαλύψουμε, προς έκπληξή μας, ότι από το 2003 ήδη (!) στην
επίσημη μελέτη τουριστικής ανάπτυξης για τη Στερεά Ελλάδα, η Φωκίδα, είχε
ειδική μνεία.
Καταγραφόταν μάλιστα τότε
στην μελέτη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού πως «οι πλέον κατάλληλοι πόροι τουριστικής έλξης,
είναι το δίκτυο ορεινών συμπλεγμάτων, οι υδάτινοι πόροι, οι υγρότοποι, οι ακτές
και οι παράκτιες ζώνες, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία, οι παραδοσιακοί
οικισμοί, τα σπήλαια, οι υφιστάμενοι συνεδριακοί χώροι, οι μαρίνες».
Είχαν μάλιστα οριστεί και
αναπτυξιακές δράσεις που είχαν κοστολογηθεί και στην τότε αναφορά αναγραφόταν
ότι θα ενταχθούν σε αναπτυξιακά προγράμματα της Ε.Ε. (τα μετέπειτα ΕΣΠΑ).
Αφορούσαν αυτά σε σχέδια διαχείρισης της παραλιακής ζώνης από Ναύπακτο έως Ιτέα
με προϋπολογισμό 60.000, εγκαταστάσεις για επεξεργασία λυμάτων σε όλη τη Φωκίδα
με προϋπολογισμό 16,8 εκατ. ευρώ, ενώ ας μην σκεφτούμε τι έγιναν τα προγράμματα
ανάπλασης Αγροτικών Χωριών με χιλιάδες ευρώ προϋπολογισμού για την ορεινή
Δωρίδα (που περιλάμβαναν Βαρδούσια και Ευπάλιο)…
Τι να διεκδικήσουμε τώρα…
* Επειδή, ωστόσο, καλό είναι
να θυμόμαστε βέβαια τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και τα έργα που έμειναν στα
χαρτιά, αλλά ακόμη καλύτερο να διεκδικούμε ό,τι μας ανήκει για το μέλλον, καλό
θα ήταν να κινητοποιηθούν εγκαίρως οι τοπικές δυνάμεις, ο Δήμος και οι
αναπτυξιακοί φορείς (οι επιχειρήσεις τουρισμού κ.λπ) γιατί η Δωρίδα μπορεί να
υποστηρίξει, μεταξύ άλλων σημαντικό τουριστικό έργο εάν λυθούν βασικά ζητήματα
όπως οι Οδικοί Άξονες που θα την συνδέουν με την υπόλοιπη περιφέρεια, τα έργα
βιολογικών καθαρισμών –απαραίτητα για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου, και
ανάδειξης τουριστικού προορισμού –τα Τροιζόνια ακόμη περιμένουν.
* Εφόσον αυτό το πρόγραμμα
εγκρίθηκε, αποτελεί ευκαιρία να «αναγεννηθεί από τις στάχτες του» το πρόγραμμα
τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου, που έχει ατονήσει, να ενεργοποιηθεί –όσο
γίνεται- και το νέο Λιμενικό Ταμείο, και να αναζητηθούν εναλλακτικές μορφές
τουρισμού, που θα προάγουν και τον πολιτισμό (παραλιμένιες δράσεις,
αρχαιολογικά τοπία, σπήλαια, ακόμη και θρησκευτικός τουρισμός).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου